Comunità di S.Egidio


 

02/12/2002


La Comunitat de Sant Egidi ajuda en la lluita contra la sida

 

Amb motiu del Dia Internacional contra la Sida, la Comunitat de Sant Egidi de Manresa va instal·lar durant tot el dia d’ahir, a la plaça de Crist Rei, una vela per tal d’informar del seu programa de lluita contra la sida a Moçambic, recollir fons per sostenir-lo i sensibilitzar la població sobre la gravetat de la malaltia a l’Àfrica.

Segons dades facilitades per Pere Sobrerroca, membre de la Comunitat de Sant Egidi de Manresa, del 42 milions de malalts de sida que hi ha al món, 30 milions són a l’Àfrica. És per això que la Comunitat de Sant Egidi va iniciar fa dos anys un programa d’ajuda contra els malalts de sida a Moçambic.

La campanya pretén treballar principalment la cura i prevenció de la malaltia de la mare i l’infant durant l’embaràs, després del part i durant la lactància, i entre altres aspectes preveu la construcció i adequació de laboratoris i hospitals per al diagnòstic del VIH, la realització de 20.000 tests per any per detectar el virus, formar personal local i controlar les donacions de sang.

Pere Sobrerroca recordava ahir que “la desinformació sobre la situació dels malalts de sida a Moçambic és molt gran”, i també afirmava que, “gràcies al projecte de la Comunitat, ja són 40 nens els que han nascut sans a Moçambic”.

A l’estand de la comunitat instal·lat ahir al passeig s’hi va poder veure exposada una mostra de fotografies i dades sobre la sida a l’Àfrica, es van poder fer donatius i, al matí, un grup de nens del Moviment del País de l’Arc Iris de Manresa hi van col·laborar recollint diners per al projecte. La comunitat organitzarà el cap de setmana vinent la campanya de La Rejoguina, amb la qual també pretén recollir fons per al projecte de Moçambic.

Marta Jovés